“Saya Dah Tak Rasa Nak Makan B4bi..”, Disoal Isteri, Adam Corrie Beri Jawapan Jujur

Adam Corrie Lee menerusi laman Instagramnya ada berkongsi cerita ketika ditanya isteri mengenai memakan b4bi suatu ketika dahulu.

Adam di kapsyennya akui secara terbuka kepada isterinya bahawa daging b4bi liar lebih sedap dimakan berbanding b4bi pink.

Namun maklumnya, setelah memeluk agama Islam beberapa tahun yang lalu, dia kini sudah tiada keinginan untuk merasai daging tersebut lagi.

“Bidadari saya tanya .. saya jawab je la dengan jujur.
Respon “erkk ” sebab dia ingat b4bi pink yg lebih ramai suka makan tapi sebaliknya. .
Sekarang ramai sudah rakan yang belum Islam tak makan daging b4bi atas kesedaran faktor kesihatan.
.
Dan alhamdulillah .. 4tahun sebelum saya syahadah / kembali kepada fitrah.. Saya sudah tiada rasa nak makan b4bi.
.
Rupanya Allah nak saya bersih sebelum kembali kepada fitrah.
.
Setiap kejadian yang Allah cipta bukan sia-sia. Allah jadikan b4bi itu ujian bagi umat Islam. Jangan kita pandang h1na setiap kejadian tapi pandang ia satu ujian dan hikmah disebaliknya.
.
Saya cerita ni, jadikan ia satu ilmu pengetahuan. Ambil yang positif ye. Jika kita pandang neg4tif , neg4tiflah yang kita dapat.
.
“Sesungguhnya Allah hanya mengh4ramkan kepada kamu memakan b4ngkai, dan d4rah, dan daging b4bi.”
(Surah al-Baqarah: 173)
.
Senyum selalu
Selalu bersangka baik
InsyaAllah hati tenang .”, kongsinya.

 

 

View this post on Instagram

 

Bidadari saya tanya .. saya jawab je la dengan jujur. Respon “erkk ” sebab dia ingat babi pink yg lebih ramai suka makan tapi sebaliknya. . Sekarang ramai sudah rakan yang belum Islam tak makan daging babi atas kesedaran faktor kesihatan. . Dan alhamdulillah .. 4tahun sebelum saya syahadah / kembali kepada fitrah.. Saya sudah tiada rasa nak makan babi. . Rupanya Allah nak saya bersih sebelum kembali kepada fitrah. . Setiap kejadian yang Allah cipta bukan sia-sia. Allah jadikan babi itu ujian bagi umat Islam. Jangan kita pandang hina setiap kejadian tapi pandang ia satu ujian dan hikmah disebaliknya. . Saya cerita ni, jadikan ia satu ilmu pengetahuan. Ambil yang positif ye. Jika kita pandang negatif , negatiflah yang kita dapat. . “Sesungguhnya Allah hanya mengharamkan kepada kamu memakan bangkai, dan darah, dan daging babi.” (Surah al-Baqarah: 173) . Senyum selalu Selalu bersangka baik InsyaAllah hati tenang . #adamcorrie #SayaBukanUstaz #JanganPanggilSayaUstaz

A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on

Di ruangan komen, rata-rata peminat meninggalkan komen masing-masing malah ada yang memuji kejujuran Adam Corrie.

Sekadar informasi, Adam Corrie Lee telah memeluk agama Islam pada tahun 2007 dan mengahwini isteri, Fazema Mohd Fuad pada November 2008. Hasil perkahwinan mereka dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Fateh.

Sumber: Instagram Adam Corrie Lee, Carian Google

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*