“Tidak pernah terlintas di fikiran kami bertemu kembali di usia 40-an..”, Sasha Saidin kongsi cerita perkenalan dengan Sirhan

Sasha Sidin menerusi laman Instagramnya ada berkongsi cerita perkenalannya bersama suami, Sirhan yang baru bernikah pada 20 Januari yang lalu.

Menurutnya, pada awalnya dia sememangnya mengenali Sirhan semenjak bangku sekolah namun jarang bertegur sapa namun bermula pada bulan Jun 2019 mereka mula berjumpa di dalam satu perjumpaan bersama rakan-rakan.

Setelah itu, Sasha merasakan Sirhan adalah lelaki terbaik buat dirinya tambahan pula zaman lampau mereka juga hampir sama.

“13 Jun 2019.

Hari # SLS4eva telah menjelma.

Benih yang ditanam berberapa minggu sebelum perjumpaan Hari Raya Puasa telah berkembang kepada apa yang hari ini menjadi semakin kuat.”

“Sebelum ini Sirhan dan saya tidak bercakap atau melihat satu sama lain semenjak di bangku sekolah tetapi telah menjadi ketentuan di mana pada bulan Jun 2019, kami telah bertemu antara satu sama lain melalui rakan kami di satu perjumpaan.”

“Dengan hormatnya, Sirhan yang kelihatan santai telah meminta saya untuk mengambil foto bersamanya dan sebagai kawan lama saya pun bersetuju. ”

“Petang itu juga Sirhan telah kembali ke Timur Tengah kerana urusan kerjanya.”

“Mengenang kembali peristiwa perjumpaan tersebut, saya menyedari bahawa kami adalah dua jiwa yang telah melalui perjalanan hidup yang hampir serupa di masa lampau dan kami dapat memahami dengan tepat mengenai perasaan masing-masing oleh kerana kami berdua merupakan ibu bapa tunggal yang berkarier.”

“Mungkin kerana pengalaman yang sama di antara kami telah membawa Sirhan untuk pertama kalinya menghantar mesej kepada saya melalui Instagram sejurus beliau kembali ke Timur Tengah.
Ini telah membawa saya kembali perasaan yang bergelora di zaman persekolahan dimana saya sangat meminati Sirhan.”

“Kami juga terkejut dan gembira apabila mengetahui bahawa kami pernah ke tadika yang sama di mana beliau masih ingat bahawa kami adalah kawan baik pada ketika itu.”

“Setelah 7 bulan berlalu semenjak pertemuan, sekarang kami adalah pasangan suami dan isteri yang sah dan kami tidak pernah terlintas di fikiran bahawa kami akan bertemu kembali pada usia pertengahan 40-an dan seterusnya terjadilah cerita cinta # SLS4eva hari ini.
Walaupun terdapat banyak suka dvka, Sirhan adalah lelaki yang sangat budiman dan ini menguatkan perasaan saya untuk mencintai lagi.”
“Memiliki jiwa yang lembut telah menunjukkan kepadaku kebaikannya yang membuatkan saya merasa sangat diberkati dan sangat disayangi.
Dengan penuh harapan dan tanpa putus kami berdoa, kami mulakan perjalanan hidup baru kami dengan بسم الله الرحمن الرحيم ❤

#SLS4eva #SirhanSashayedAway #LDR #IGLovers
#TheElusiveFairytaleOfTheHalfBloodPrincessSayang“, kongsinya panjang lebar.

 

 

View this post on Instagram

 

13 Jun 2019. Hari # SLS4eva telah menjelma. Benih yang ditanam berberapa minggu sebelum perjumpaan Hari Raya Puasa telah berkembang kepada apa yang hari ini menjadi semakin kuat. Sebelum ini Sirhan dan saya tidak bercakap atau melihat satu sama lain semenjak di bangku sekolah tetapi telah menjadi ketentuan di mana pada bulan Jun 2019, kami telah bertemu antara satu sama lain melalui rakan kami di satu perjumpaan. Dengan hormatnya, Sirhan yang kelihatan santai telah meminta saya untuk mengambil foto bersamanya dan sebagai kawan lama saya pun bersetuju. Petang itu juga Sirhan telah kembali ke Timur Tengah kerana urusan kerjanya. Mengenang kembali peristiwa perjumpaan tersebut, saya menyedari bahawa kami adalah dua jiwa yang telah melalui perjalanan hidup yang hampir serupa di masa lampau dan kami dapat memahami dengan tepat mengenai perasaan masing-masing oleh kerana kami berdua merupakan ibu bapa tunggal yang berkarier. Mungkin kerana pengalaman yang sama di antara kami telah membawa Sirhan untuk pertama kalinya menghantar mesej kepada saya melalui Instagram sejurus beliau kembali ke Timur Tengah. Ini telah membawa saya kembali perasaan yang bergelora di zaman persekolahan dimana saya sangat meminati Sirhan. Kami juga terkejut dan gembira apabila mengetahui bahawa kami pernah ke tadika yang sama di mana beliau masih ingat bahawa kami adalah kawan baik pada ketika itu. Setelah 7 bulan berlalu semenjak pertemuan, sekarang kami adalah pasangan suami dan isteri yang sah dan kami tidak pernah terlintas di fikiran bahawa kami akan bertemu kembali pada usia pertengahan 40-an dan seterusnya terjadilah cerita cinta # SLS4eva hari ini. Walaupun terdapat banyak suka duka, Sirhan adalah lelaki yang sangat budiman dan ini menguatkan perasaan saya untuk mencintai lagi. Memiliki jiwa yang lembut telah menunjukkan kepadaku kebaikannya yang membuatkan saya merasa sangat diberkati dan sangat disayangi. Dengan penuh harapan dan tanpa putus kami berdoa, kami mulakan perjalanan hidup baru kami dengan بسم الله الرحمن الرحيم ❤ #SLS4eva #SirhanSashayedAway #LDR #IGLovers #TheElusiveFairytaleOfTheHalfBloodPrincessSayang

A post shared by Princess Sayang (@sashasaidin) on

Terdahulu, pasangan ini telah bernikah pada tarikh 20 Januari 2020 oleh Zain Saidin sendiri.

 

Sumber: Instagram Sasha Saidin

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*